خریدفروش سنگ اسلب پلاک تراورتن مرمر در اصفهان | تضممینی

خریدفروش سنگ اسلب پلاک تراورتن مرمر در اصفهان | تضممینی فروش و معرفی اینترنتی سنگ های طبیعی

خریدفروش سنگ اسلب پلاک تراورتن مرمر در اصفهان | تضممینی

خریدفروش سنگ اسلب پلاک تراورتن مرمر در اصفهان | تضممینی فروش و معرفی اینترنتی سنگ های طبیعی


خریدفروش سنگ اسلب پلاک تراورتن مرمر در اصفهان | تضممینی فروش و معرفی اینترنتی سنگ های طبیعی
09131078535

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیام های کوتاه
آخرین مطالب

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

۲۹
ارديبهشت

سنگ قهوه ای دماوند


سنگ مالون ورقه ای دماوند



سنگ ورقه ای دماوند

تقریبا می توان گفت سنگ قهوه ای دماوند جزء بهترین انواع سنگ ورقه ای در ایران است که استفاده از آن در مناطق تهران،دماوند و در کل محدوده معادن دماوند دارای قدمت طولانی است.

همانطور که میدانید در میان انواع سنگ ورقه ای قهوه ای سنگ دماوند جزء با کیفیت ترین سنگهای ورقه ای در ایران است.

کیفیت این سنگ را از جنبه های مخلف میتوان بررسی نمود :

1- سنگ قهوه ای دماوند با توجه به این که اصولا به صورت متری فروخته می شود ، کارگران معدن تا حد امکان سنگ را نازک نموده و این مساله استفاده از آن در نما را راحت تر نموده ،همچنین در حمل و نقل کرایه کمتری به سنگ تحمیل خواهد شد.

2- سنگ دماوند عموما در ابعاد و قواره های بلند تولید می شود.

3- این سنگ بسیار مقاوم در مقابل عوامل جوی ، سرما ، یخبندان،تردد بالا و ... است.

4- همچنین این سنگ رنگ قهوه ای بسیار زیبا و پر رنگ و با صلابتی دارد.

5- نزدیک بودن به بازار مصرف مرکز و شمال ایران که جزء پر مصرف ترین نقاط ایران در سنگ ورقه ای هستند یکی از نقاط قوت معادن سنگ ورقه ای دماوند است.

سطح سنگ قهوه ای دماوند بسیار صاف است وقابلیت استفاده از آن در کف و نما  وجود دارد.

در نگاه اول شاید به نظر می رسد سنگدماند قیمت بسیار بالاتری نسبت به سنگ های ورقه ای دیگر دارد اما جالب است بدانید با توجه به نکاتی که در پست قبلی مربوط به سنگ قهوه ای دماوند به آن پرداخته شد نهایت اختلاف قیمتی که ممکن است بین سنگ قهوه ای دماوند و سنگ های ورقه ای قهوه ای دیگر مثل سنگ ورقه قهوه ای مشهد وجود داشته باشد حدود 3 تا 5 هزار تومان در هر متر مربع است ، اما کیفیت این دو سنگ بسیار تفاوت زیادی با هم دارند.

در نظر داشته باشد رنگ سنگ دماوند نسبت به انواع سنگ ورقه ای قهوه ای از معادن دیگر پر رنگ تر و در برخی معادن نیز سنگ قهوه ای دماوند به صورت تیره یه قهوه ای سوخته می باشد.

  • خسرو زارعی
۲۹
ارديبهشت

سنگ تراروتن قهوه ای


سنگ ورقه ای برش خورده منظم تا عرض 60 و ضخامت حداقل 2 سانت


بسیاری از مهندسان آرشیتکت در تخیل و ذهن خود همیشه به دنبال مصالح و متریالهای جدید،متفاوت و ساختار شکن هستند تا بتوانند طرحها و ایده های نو را خلق نمایند .

در طرحهایی که از سنگ تراورتن قهوه ای استفاده شده است به جای آن قصد داریم یک سنگ جدید به نام سنگ ونگه روستیک به شما معرفی نماییم که زیبایی سنگ تراورتن قهوه ای را دارد اما تفاوت و زیبایی خیره کننده تری نسبت به سنگ تراورتن قهوه ای در آن به چشم میخورد.

فر آوری هر سنگ تراورتن بر این پایه است که سطح سنگ عموما پولیش خورده و براق است ، ما در این سنگ جدید به شما یک فرآوری جدید و متفاوت معرفی می نماییم که بعد از آشنا شدن با آن تفاوت زیادی بین این سنگ قهوه ای و سنگ تراورتن قهوه ای موجود در بازار مشاهده خواهید نمود.

این سنگ از لحاظ بافت و رنگ بسیار شبیه به چوب ونگه آفریقا است و فرآوری انجام شده روی ان شبیه به طرحهای روستیک است.

در یک جمله میتوان گفت در این سنگ قهوه ای مزایای سنگ گرانیت و تراورتن یک جا جمع شده است :

با توجه به جذب آب نرمالی که در این سنگ وجود دارد جهت استفاده در نما نسبت به سنگ تروارتن قهوه ای گزینه مناسب تری است.

 از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه تر است.

با توجه به استقامت بسیار بالای این سنگ در مقابل عوامل جوی و مقاومت در برابر سایش جایگزین بسیار مناسبی برای سنگ گرانیت محسوب میشود.

اصولا نوع فرآوریی که روی سنگ تروارتن قهوه ای انجام میشود به صورت ساب خورده است اما فرآوری این سنگ به صورتی است که سطح آن حالت ناهموار با سطح طبیعی دارد یعنی سطح سنگ حالت بادبر یا سطح سنگ های طبیعی ورقه ای و مالون را دارا می باشد.

زمینه اصلی رنگ سنگ به حالت قهوه ای است ولی بافت طبیعی ایجاد شده روی سطح سنگ که حالت ناهمواری طبیعی در سطح سنگ دارد در هرپلاک از سنگ منحصر به فرد است و این سبک از فرآوری زیبایی خاصی در ماهیت و ساختار این سنگ ایجاد نموده است .


سنگ ورقه ای برشی


سنگ تراورتن قهوه ای که متعلق به معدن سنگ تراورتن قهوه ای تکاب آذربایجان است به سنگ خرمایی نیز معروف است و طراحان آرشیتکت در طراحی های خود


از رنگ قهوه ای با توجه به کنتراست بالای آن بهره فراوانی میبرند.

جالب است بدانید قیمت سنگ ونگه روستیک درحدود یک سوم قیمت سنگ تراورتن قهوه ای است واین یک امتیاز بزرگ برای استفاده از آن در نمای شما می باشد.


سنگ قهوه ای ونگه روستیک



سنگ قهوه ای ونگه روستیک


سنگ قهوه ای نما


سنگ قهوه ای نما


سنگ ورقه ای منظم

  • خسرو زارعی
۲۸
ارديبهشت

به نظر شما آیا استفاده از سنگ قهوه ای نما  ی ساختمان شما را زیبا و دلنشین می نماید.؟


سنگ ورقه ای برش خورده منظم تا عرض 60 و ضخامت حداقل 2 سانت


آیا این طور نیست که استفاده از سنگهایی که سطح براق دارند روبه افول است و فرآوری های جدید در سنگ که طرح و نقش خاصی هم ندارند و به جای براق بودن سطح سنگ در آنها مات میشود می تواند به زودی جایگزین سنگهای ساب خورده در بازار شود و سلیقه مردم به سمت استفاده از سنگهای با فرآوری سطح مات از جمله هوند ،بوش همر،سند بلاست،فلیم وروش های جدی دیگر افزایش پیدا نماید.


سنگ ورقه ای برشی


سنگ جدید این مجموعه که با نام سنگ ونگه روستیک در حال تولید است میتواند به عنوان یک سنگ قهوه ای نما ی پروژه های جدید و همچنین طراحی داخلی و محوطه سازی های آنها را متحول نماید و سبکی جدید در فرآوری سنگ معرفی نماید.



سنگ قهوه ای ونگه روستیک



این سنگ دارای یک فرآوریی است که سطح آن ناهموار و طبیعی است، همانند سطح انواع سنگ های مالون ،ورقه ای یا سنگ های کوهی ، که این سطح طبیعی در یک سنگ به صورت پلاک با عرض 40 سانت و ضخامت 2 سانت در حال تولید می باشد.


سنگ قهوه ای ونگه روستیک


پیشنهاد ما به معماران و طراحان عزیز این است که در استفاده از این سنگ هنجارهای موجود در بازار سنگ را شکسته و برای یک بار طرح خود را بر اساس استفاده از این سنگ پرزنت نمایند، مطمئنا فضای جدیدی در طراحی نما با استفاده از این سنگ به وجود خواهد آمد و این سنگ قهوه ای نما ی پروژه های شما را متحول خواهد نمود.


سنگ ورقه ای منظم


در صورت استفاده از سنگ ونگه روستیک به جای چوب ترمو و نزدیکی رنگ این سنگ با چوب ترمو می تواند پارامتری تاثیر گذار در هزینه تمام شده نمای ساختمان باشد چرا که قیمت این سنگ حدود یک چهارم قیمت یک چوب ترمو با کیفیت می باشد ، از طرفی استفاده از این سنگ قهوه ای نما ی پروژه شما را مدت بسیار بسیار بیشتری نسبت به چوب ترمو پایدار و زیبا نگه خواهد داشت .


سنگ قهوه ای ونگه روستیک


همانطور که می دانید در برخی از شهرهای بزرگ ایران که ازجمله آن به شهر اصفهان می توان اشاره نمود ، شهرداری برای استفاده از چوب در نما هزینه های گزافی را از کارفرما جهت اعطای مجوز استفاده از چوب در نما دریافت می نمایند که در صورت استفاده از این سنگ قهوه ای نما ی شما از این جهت نیز با کاهش هزینه قابل ملاحضه ای روبرو خواهد شد.

همچنین این سنگ یک تفاوت دیگری که با سنگهای دیگر دارد این است که با مرور زمان بجای این که رنگ آن بعد از مدتی پریده و حالت مرده و کم رنگ پیدا نماید بر عکس بعد از مدتی رنگ آن پر رنگ تر ،سرحال تر و جذاب تر به نظر می رسد.


سنگ قهوه ای نما

  • خسرو زارعی
۱۲
ارديبهشت


سنگ ورقه ای دماوند


سنگ لاشه ورقه ای قهوه ای دماوند


امروز می خواهیم به یک نکته مهم و جالب در مورد سنگ ورقه ای دماوند اشاره کنیم وآن این نکته است که سنگ ورقه ای دماوند در میان انواع سنگ ورقه ای جزء انواع سنگ ورقه ای با کیفیت می باشد :
کیفیت سنگ ورقه ای دماوند را در چند بخش می توان معرفی نمود:
1-  نحوه ورق کردن سنگ ورقه ای  یا اصطلاحا لاک زدن سنگ لپه  در این منطقه به صورتی است که استاد کاران معدن همیشه سعی در ورقه کردن سنگ ها با ابعاد بزرگ و نازک دارند و با توجه به این نکته که عموما سنگ ورقه ای دماوند به صورت متری یا به اصطلاح مردم بومی منطقه به صورت گلی (هر گل سنگ بین 25 الی 30 متر مربع سنگ می باشد) فروخته می شود تا حد امکان سنگ نازک شده و عموما ضخامت سنگها بین 3 الی 5 سانت تولید میشوند.

سنگ مالون ورقه ای دماوند

این نکته که ضخامت سنگها تا حد امکان کم می شود هزینه حمل و نقل را کاهش داده و با یک آنالیز قیمت ساده به نتیجه جالبی خواهیم رسید.
برای این که این مساله بهتر قابل لمس باشد به این نکته می پردازیم:
با فرض این که یک پروژه در شمال ایران داشته باشیم و هر متر مربع سنگ ورقه ای دماوند 200000 ریال محاسبه شود هر تن سنگ حدود 10 الی 11 متر مربع سنگ میباشد در صورتی که کرایه حمل تا پروژه حدودا 600000 ریال باشد هر متر مربع سنگ با کیفیت از سنگ ورقه ای دماوند 2400000 الی 260000 ریال در محل پروژه تخلیه میشود.
این در حالی است که مثلا در صورت استفاده از سنگ ورقه ای معادن دیگر در پروژه که عموما به صورت تنی فروخته میشوند تقریبا هر تن سنگ با توجه به ضخیم تر بودن سنگ ورقه ای تنی نسبت به سنگ ورقه ای دماوند  بین 6 الی 7 متر مربع سنگ می باشد اگر قیمت هر تن سنگ را 800000 ریال و کرایه حمل آن را تا پروژه 700000 ریال برای هر تن  فرض نماییم قیمت سنگ در محل پروژه حدودا به ازای هر متر مربع حدودا 230000 الی 240000 ریال تخلیه خواهد شد . ازمقایسه این قیمت با قیمت سنگ ورقه ای دماوند متوجه خواهیم شد همین ضخامت سنگ سوای بقیه پارامتر ها که هم از لحاظ استقامت و هم از لحاظ قواره و ابعاد، سنگ ورقه ای دماوند جزء سنگهای بسیار باکیفیت می باشد، باعث می شود قیمت تمام شده برای پروژه تقریبا برابر خواهد بود.
( در آنالیز قیمت سعی شد تا حد امکان قیمت ها با واقعیت نزدیک باشد)
شاید برایتان سوال پیش بیاید که سنگ ورقه ای باشکل و فرم نامنظم چگونه متراژآن قابل محاسبه است عرف بارگیری سنگ ورقه ای به صورت متری از معدن سنگ ورقه ای دماوند یا هر معدن دیگری که در معدن سنگ را به صورت متری بارگیری مینمایند این است که مساحت کف کامیون محاسبه شده و سنگ های ورقه نامنظم را کارگر ها در زمان بارگیری تا حد امکان به هم چسبانده و بارگیری مینمایند بعد تعداد لایه ها را در مساحت کف اتاق کامیون ضرب کرده و متراژسنگ را محاسبه مینمایند عرف بر این است که برای جبران فضای خالی بین سنگها 8 تا 10 درصد متراژباگیری اضافه تر بارگیری میشود تا جبران کاستی متراژسنگها شود.
با این توضیح انتخاب با شماست که از سنگ ورقه ای با کیفیت استفاده نمایید یا از سنگ ورقه ای بی کیفیت.

سنگ ورقه ای دماوند

سنگ ورقه ای دماوند

سنگ ورقه ای دماوند

  • خسرو زارعی